Dialogen

 

 

Den i hverdagen. Den interne mellem Ham og jeg, som kender hinanden til hudløshed. Jeg oplever ind i mellem folk blive meget forundrede, når de mærker friheden Han giver mig lov at have i dialogen med Ham.

Jeg ved ikke hvad de ellers havde forestillet sig, men i alt fald noget mere stereotypt, jeg ikke genkender fra dialogen hjemme hos os.

Friheden i dialogen anser jeg som et naturligt produkt af kærligheden. Men anser den også som noget Han giver mig lov til, fordi Han ikke er bange for at møde mig i dialogen. Som Herre bliver Han ikke anfægtet af mit frie ord. Jeg kender Hans blik for hvornår nok er nok, jeg balancere tiden for tale og tie respektfuldt, og fejler jeg lægge Han hånden på mit lår, min skulder eller lign. for fuld stop. De få gange det sker, bliver jeg ked og sur men stille, jeg hader det for det betyder jeg har fejlet. Respekten, og seriøsiteten omkring den, fra den underkastede er nok en vigtig forudsætning for at den frie dialog ikke pludselig bliver for uformel. Ikke misforstå den frie dialog som tøset, det er mere sådan en naturlig kækhed, som kattens legende pote mod garnnøglet.

 

Små glimt fra hverdagens frie dialog:

 

Ham: Kan du ikke lige planlægge det ?

 

Mig: Jamen jeg ved jo ikke hvad du vil, hvad har du lyst til ?

 

Ham: Bare planlæg det.

 

Mig: som i blanco ?

 

Ham: Nej, det ville stikke helt af!

 

Mig: Hvorfor er det så mig der skal planlægge det ?

 

Ham: Lad os nu bare gøre det vi hver i sær er gode til.

…………………………………………………………………………………………..

 

Efter udlevering af dankortet og det der ”begræns dig lige” blik:

 

mig: jeg kan leve på en sten, jeg er faktisk meget nøjsom.

 

Ham: Ja det er godt, Mrs. Beverly Hills

……………………………………………………………………………………………..

 

 

Ham: det er en god blog du har skrevet.

 

mig: som i positiv forstærkning ?

 

Ham: Nej, som i en god blog, det er ros, ta´ i mod det!

……………………………………………………………………………………………

 

Henter et krus kaffe mere….

 

Ham: Har du drukket vand i dag ?

 

Drikker et glas vand.

 

Mig: Så, nu har jeg drukket et glas vand.

 

Ham: Det er jo ren og skær lydighed det der.

 

……………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

Om slavindemariamagdalena

slavinde
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Dialogen

Skriv et svar

